Üzleti tanácsok magyar vállalkozóknak!
Üzleti titkok • Hasznos tanácsok • Bevált szokások
Az inbound és outbound marketing

Az inbound és outbound marketing

A marketing szinte egyidős a cégek, vállalkozások megjelenésével, hiszen a vezetőknek az a cél lebeg a szemük előtt, hogy minél szélesebb körben tegyenek szert az ismertségre, ezzel növelve az ügyfeleiket, vásárlóikat, végső soron pedig a bevételeiket. Míg kezdetben szinte mindegy volt, hogy kinek és hogyan adnak el termékeket, szolgáltatásokat, addig ma már nélkülözhetetlen a kreatív megoldások alkalmazása.

Az inbound marketing jelentése

Abban az időszakban, amikor a cégvezetők nem határoztak meg célcsoportokat, outbound marketing eszközöket alkalmaztak, ami azt jelenti, hogy nem voltak restek hideghívásokkal vagy kéretlen e-mail üzenetekkel, televíziós reklámokkal bombázni az embereket. Ez persze csekély mértékben vezetett sikerre, hiszen nagy hányaduk teljesen érdektelen volt az eladásra szánt termékek, szolgáltatások iránt. Tulajdonképpen ezzel magyarázható az inbound marketing megszületése, ami már teljesen más szemszögbe helyezi az emberekkel való kapcsolódást. Az online marketing világában ma már elterjedt technikának számít, hogy a weboldalakon díjmentes tartalmat érhetnek el az érdeklődők, amik vásárlásra motiválják őket.

Az inbound marketing működése

Az inbound módszer persze csak abban az esetben lehet sikeres online marketing eszköz, ha pontosan meghatározásra kerülnek a célközönségek, és az értékesítők személyre szabott üzeneteket kommunikálnak feléjük. Az első lépés tehát minden esetben a piac alapos feltérképezése, szegmentálása, azt követően pedig a részletgazdag “buyer persona”-k létrehozása. Ezek után pontos kép alakul ki arról, hogy a termékek, szolgáltatások pontosan kik számára készülnek. A weboldalról díjmentesen letölthető adat, például egy dokumentum vagy egy videó lényegében nem más, mint egy csali, hiszen onnantól fogva az érdeklődők neve és e-mail címe is rendelkezésre áll.

Címkék: Online marketing
Dátum: 2019-09-26