Ne legyen mumus a matematika
A matematikai tudásra az élet minden területén szüksége van mindenkinek. A másodfokú egyenlet megoldóképletét el lehet felejteni az érettségi után, de azt már nem, hogyan számoljuk ki, hogy a különböző méretkiszerelésű termékek közül melyiket gazdaságosabb megvenni, és a telefontársaságok tarifái, a hitelfelvételi és biztosítási kondíciók közti eligazodáshoz is jó, hogyha valaki rendelkezik kellő matematikai alapokkal.
Ki kell mérni, hogy miből mennyi kell egy recepthez, mennyi csempe kell a fürdőszobához, tudni kell kimérni egy kép helyét a fal közepén, és még sorolhatnánk. Épp ezért úgy kellene minden gyereknek beülnie az iskolapadba, hogy ne legyen számára mumus a matematika, hanem könnyedén elsajátíthassa mindazt a tudást, amire majd később építenie kell.
Kétévesen kezdődik
A matematikai gondolkodás kialakulása már egészen korán, 2 éves korban megkezdődik, és az iskolába kerülésig tartó évek meghatározóan fontosak ezen a téren. A gyereket érdekli a dolgok számossága, a színek, formák, minták szerinti osztályozhatósága, csoportosítása. Elég hamar megérti, hogy egy szám nemcsak mennyiséget jelenthet, hanem a sorbarendezésben elfoglalt helyet is. Mindennek elősegítésére a szülőnek ügyesen kell választani a fejlesztő játékok közül.
A geometriai tudás alapjai
A papírhajtogatással például észrevétlenül rögzülnek olyan geometriai alapismeretek, mint a felezés, negyedelés, a 45 fokos szög. Az óvodások kedvelik a szortírozós játékokat, amelyek nagyban hozzájárulnak a számfogalom kialakulásához, és ezzel megteremtik a majdani matematika-tanulás alapjait. Rakosgatni bármit lehet, nemcsak a játékdobozokban kapható elemeket, hanem almát, zoknikat, kanalakat, egy kisgyermek számára ez mind-mind érdekesség.