Tanácsok az optimalizált szövegíráshoz
Sokan döntenek úgy, hogy maguk veszik kezükbe a weboldalukon elhelyezett szövegeket, és mindent megtesznek azért, hogy a legoptimalizáltabb szövegeket állítsák elő. A feladat nem egyszerű, hiszen megvannak a szabályok, amiket be kell tartani, és rendelkezni kell kreativitással és jó fogalmazási készséggel is.
Tippek, trükkök, tanácsok
Az alábbi listában összegyűjtöttük a legfontosabb tanácsokat az optimalizált szövegírás témaköréből:
- Nem érdemes idegen szavakat és rövidítéseket használni, ha mégis szükséges lenne, akkor mindenképpen meg is kell magyarázni őket.
- Egy jó marketing szöveg nemcsak információt közöl, hanem bevonja az olvasót is. Kérdéseket rak fel, feladatot ad neki.
- Sokkal figyelemfelkeltőbb a negatív címek használata, például: 10 végzetes hiba az optimalizált szövegírásban.
- Nemcsak a kulcsszavakat kell beletenni a szövegbe, hanem értéket is kell közvetítenie. Az olvasónak úgy kell éreznie, hogy megérte elolvasnia a tartalmat.
- Nem szabad túlzásba vinni a kulcsszavak használatát. A szövegben csak egy-két alkalommal szerepeljenek, és törekedni kell a csupasz és ragozott használatra is.
- A marketingesek szerint a legjobb választás a szöveg nyelvezetére a tegezés, az önözés már nem divat.
Természetesen ennél sokkal több szabály létezik, de ha azt mind fel szeretnénk sorolni, akkor egy egész könyvet kellene írni hozzá. A lényeg az, hogy mindenképpen érdemes alaposan megtervezni a szöveget, mielőtt valaki nekiáll az írásnak.
Aki viszont nem szeretne ezzel bajlódni, vagy nincs rá ideje, annak érdemes szakemberhez fordulnia, hogy a weboldalán elhelyezett szövegek a lehető legjobbak legyenek. Nagyon sok szövegíró közül lehet ma már választani, de mint ahogy más szakmák is, ez is felhígul, és az igazán jó írókat nehéz megtalálni.